Saturday 16 July 2011

Penaaaaaat!!!

Jam menunjukkan pukul 6.20 pagi..adoi berat tol mata ni kalau nak bangun. Time tido je laju je pejam. Tak paham tol aku konsep mata ni.hahaaa!! Pukul 7.15 aku gerak gi Jabatan Imigresen Malaysia kat Shah Alam untuk standby kalau ade problem ke kat sana. Aku sampai kat sana dalam jam 7.58 pagi.. Masa sampai je kat sana aku tengok dah macam pekan warga asing. Bapak ramai dorang siap dok kat kaki lima agi macam orang takde rumah..

Kompleks PKNS Shah Alam

Rupanya kerajaan buat operasi pemutihan selama sebulan. Patot laa penuh dorang kat sana siap buat deria hidu aku jadi tak tentu arah..yelah korang paham kan. Masa aku sampai aku lapor diri kat Ketua Unit kat sana. Aku gi sorang kot. Dah laa tempat aku tak penah masuk. Mak aiii, korang taw tak aku sesat kot dalam kompleks tu. Malu tu memang ar malu. Tapi kalau korang gi sana kompom garu kepale cari lif n cari pintu korang masuk mula2 kalau dah keluar kat tempat laen pastu..TRUST ME!! Hahahaaa..

Operasi Pemutihan

Pastu ade call dari orang atasan aku yang ade masalah kat Level 3. So aku bergegas dan cuba selesaikan, tapi tak jumpe solution. Aku pon call laa support mintak bantuan dan dengan bantuan supporter terbabit, maka masalah pon selesai. Alhamdulillah..sebab masa tu pegawai penguatkuasa tengah bz giler ngan PATI yang memang tobat ramai dan printer pulak buat hal taknak print. Tu yang dorang takleh buat kerje.. Kesian aku tengok.

Pastu dah setel kerje aku, aku pon gi lunch dan pusing2 sekitar kompleks sambil tunggu kot2 ade call agi ke. Masa pukul 1.35 aku dapat call amik kunci umah sebab parents aku nk kua. So aku balik laa kejap amik kunci dengan niat nak baring ar kejap. Japgi dapat call dari supporter department yang sama ade problem. Kelam kabut aku bsiap balik n terus pecut ke kompleks tu balik. Masa lapor diri tu, aku jumpe ngan pegawai atasan dan bile dimaklumkan ape masalahnya, korang taw ape? Masalah pagi tadi. Aku tak taw tu masalah sebab kabel RJ45 or setting tu sendiri yang problem sebab situasinya begini; Ade dua buah notebook yang berkongsi satu printer. Notebook A ni dijadikan main yang mana printer disambung kepadanya menggunakan USB port. Notebook B pulak connect kabel RJ45 dari B ke A..aku tengok setting oke je. Takkan setting problem kot. Sebab aku tengok notebook yang lagi satu yang sebelah sana sikit pon sharing printer macam A dan B.. Tapi oke je takde problem..eeeish musyikil aku memikirkan masalah2 camni taw..hahaaa esok pagi aku kene standby lagi kat sana. Hurm hope all day be better. Kalau ade problem pon, hopefully dapat solve..

0 comments: