Tuesday 19 July 2011

Tidaaaaaaakkkk!!! Kenapa aku yang sesat....

Pagi tadi aku bertolak dari rumah pukul 7.15 pagi..awal kan? Nak gi mane ek? Mesti laa Putrajaya. Tapi ada insiden malang menimpa aku. Sebab aku sesat kot tadi salah masuk highway..waaaa jaoh giler aku pusing. Aku nak masuk ke Federal Highway dari Glenmarie, tapi aku salah masuk simpang dan terus gi masuk Sprint. Dah laa aku tak pernah masuk Sprint, mati aku nak cari jalan ke Putrajaya. Siot je taw..aku tanya member aku masa tengah sesat tu, member aku cakap ade kot tembus ke Lebuhraya Damansara Puchong (LDP), so aku ikot jelah. Then nampak tol, aku tanya akak tol tu. Die cakap boleh tembus ke LDP..

Aku pon jalan laa. Sampai satu jalan, aku tersilap lorong. Patot aku ke kanan, tapi aku termakan jalan ke kanan sikit sebelum membelok. Akibatnya; terpaksa aku pusing balik . Cis...dah laa aku tengah lambat,leh pulak sesat. Last2 jumpe gak aku jalan ke LDP dengan signboard ke Putrajaya. Yihaaa..tapi masa aku sampai aku tengok laa jam. Mati aku!! Kol10 kot..giler arh. Naseb masa ak tengah sesat kat Sprint tu aku call leader aku tanya jalan tu tembus LDP ke tak lepas aku call member aku. Die cakap takpe, bawak slow2..tapi laju gak. Yelah awak kan tengah lambat, nak relek pe..hahaaaa pengajaran buat aku. Jangan salah masuk simpang, nanti menyimpang. Pilihlah jalan yang benar..hahaa ceramah laa siot..

Esok aku gi Putrajaya agi. Aku tanya pakcik2 kat uma aku pasal situasi aku sesat tadi. Dorang pon kap lalu ikot Guthrie Highway kat Saujana Utama pon bloeh tembus ke Putrajaya. Terus je menghala ke KLIA. Nanti ade laa exit ke Putrajaya. Takpe, esok aku try walaupun harga tol agak mahal iaitu melalui dua tol dengan jumlah bayaran dalam RM5 lebey..pape pon esok kite tengok bape lame bley sampai..hahaa ak tido dulu..tataaaa

0 comments: