Tuesday 19 July 2011

Menjadi Ikutan

Good evening walaupun dah dawn..orait arini aku nak cerita mengenai sesuatu yang korang mesti perasan tentang dunia ikot-mengikot ni. Tak percaya? Sebab bende2 ni mungkin ade jadi kat keliling korang tak pon korang pon sama da terikot ngan tebiat ni. Tebiat ape? Oke yang aku nak cerita adalah tebiat sal pengaruh media dalam idop korang..aku bukan nak kutuk media, tapi aku nak korang taw cemane pengaruh media ni sampai setiap ayat yang terkeluar dari mulut pelakon tu, penonton save dalam otak dorang dan bawak keluar balik ape yang dorang save tu masa keluar panggung dan sebut balik mengikut gaya yang mereka tengok.hahaa!! Sampai aku pon ade gak terikot..jom aku cerita kat ampa semua apa cerita yang aku dok habaq kat ampa yang banyak dok terikut:-

1) Adnan Semp-it

Adnan Semp-it
Ahaa..klu korang tak taw sal cerita ni, mang terok ar korang ni.hahaa sebab bagi aku, citer ni laa yang aku tengok start jadi ikutan budak2 kolej aku. Ayat yang jadi ikotan adalah ayt "DER" yang merujuk kepada brader. Kan salu orang sebut bro laa bang laa brader laa kan? Tapi ayatnya ni diringkaskan. Lepas kua je citer ni, tu yang serabut aku dengar dak2 ni dok panggil der-der-der laa..hadoiii sampai kat facebook pon dorang dok sebut..hahaaaa!! Naseb moto dorang tak ikot macam kat KL Menjerit dulu yang mane moto RXZ Millenium mang top orang dok follow..hahaaa!! Jom tengok yang len pulak..









2) Kongsi

Kongsi
Hahaaa tengok ke tak? Aku tengok..tapi yang download ar. Sebab takde mase laa nak gi panggung. So layan ngan member2 laa.hehee yang ni lak tentu korang leh taw ape yang member2 korang dok terikot tol tak? Ayat betol langsi punyer "lu langsi lu mati" kan? Hahaaa nak cakap tu jangan sebarangan. Kang salah tempat ade lak orang yang langsi kat situ, memang langsai korang..hahaaa!! Ingat pesan aku..kalau korang taknak ingat takpe, tapi sendiri mesti maw ingat..orait? Jom tengok cerita seterusnya.....











3) Hantu Kak Limah Balik Rumah

Hantu Kak Limah Balik Rumah
Ahaa ni nampak je macam hantu tapi tak pon.. Buat cuak jalan cerite je..hampeh tol. Aku ni dah laa lemah semangat sket..heheee sebab pe korang taw tak? Sebab kadang2 filem hantu ni bukan bunyi hantu yang seram, tapi bunyi efek. Fuuuh tu bukan citer paling seram, tapi bunyi paling seram..hahaaa ni aku cakap general citer hantu ar..bukan citer Hussin ni je. Yang citer ni lak, da jadi trend "BAKOR JE" sambil tangan digelek2 macam zapin..caye tak dulu jadi trend? Jom tengok citer seterusnya....




4) KL Gangster

KL Gangster
Jeng-jeng-jeng....ini cerita kompom lu orang taw punya laa. Sapa tara taw ini cerita? Nanti wa kasi sssseeeeennnnggat satu kali lu taw laa.hahaa!! Ni filem yang aku sedar pada masa ini yang top giler. Aku ucapkan tahniah untuk Encik Syamsul kite..satu trend dalam citer ni yang aku tengok orang banyak dok sebut. Pasal Abg Long Dil a.k.a Mail Lambung yang cukup bagi kesan dalam citer ni. Penggunaan perkataan "SYIALLL LAAA....PHUUUUI" ni memang sampai aku pon terikot..haha lek Zizan, wa peminat lu beb..haha dah setel sal KL Gangster, jom kite ke babak lain lak...










5) Maharaja Lawak

Haaa ni pon boleh dikatakan buat orang terikut2 percakapan dorang. Tak caye ke? Tak kisah..janji aku perasan bende ni yang diikut2 member aku dengan orang2 kat opis. Pasal Jambu Si Muke Legend Hati Kiut ni, dorang salu cakap "APA PON TA BLEY" dengan "BOLEH TUJU LAGU??" kan? Kalau Sepah pulak, dengan ayatnya "TERINJAT BOBOI" kan? Si Nabil Pikirlah Sendiri lak "HAA NI MAKAN NYEE.." dan Si Amer Kelate Boi dengan ayatnya "I'M SORRYYY.." hahaaa banyak lagi yang korang leh taw citer ape yang dah jadi ikotan budak2 sekarang ni..






Hahaaa entri ni semua aku dapat berdasarkan pemerhatian aku laa tentang citer2 sekarang ni. Gambar2 ni aku dapat dari Google. Korang leh ar cari kat sana kalau nak tengok saiz atau gambar yang berlainan..sekiannnn

0 comments: