Wednesday 3 August 2011

Pening Seharian Tak Pekena..

Adui korang taw tak tadi aku dah terhuyung hayang taw tak pas isap rokok. Semalam takde pape pon. Tadi pas berbuka aku isap tak sampai abes sebatang aku dah buang dah. Sebab aku rase pening-pening pale macam masa mula-mula isap rokok.hahaaa pastu masa jalan nak masuk umah pon terase macam nak terjatuh akibat dari pening tadi.

Dari dulu agi tiap-tiap kali puasa mesti akan jadi camni. Korang pon ade gak ke rase camtu? Mungkin sebab dah seharian tak isap tetibe isap, tu yang terus sengat kat kepale kot. Tah laa betol tak. Tapi aku rase macam tu lah.hahaaa!! Arini aku kurang penat sket. Maybe dah terbiasa sket kot. Cuma ngantuk tu macam bese ar bile takde kerje. Aku sekarang terima jelah kerje jadi Helpdesk kat company tu. Sebab aku dah terima ape yang bapak aku cakap "Biar susah bekerja, jangan susah nak cari kerje" tu. Yelah, sekarang ni berape ramai graduan. Cemane nak fight ngan dorang kalau aku setakat diploma dan dorang degree. Lagipun kebanyakan company nak orang yang ade basic komputer yang tinggi macam ade pengalaman dalam Linux, ASP.Net, Java, Windows Server dan macam-macam lagi lah.

Dan dorang bukan require bende tu je tapi dorang akan utamakan sape-sape yang ade pengalaman berkerje dalam bidang tersebut paling koman pon 2 tahun..fuuuh dua tahun nak lalui tu bukan senang bai..hahaaa tapi pape pon aku kene terus berusaha untuk move step ahead among the others..alamak lari tajuk laa pulak. Tadi citer sal rokok, dah masuk bab kerje lak.hahaa aku rase dah berapa hari training ni aku dah oke sket. Sebab senior ajar aku. Ade senior ni nama Kak Jijah die yang jadi mentor aku. Die laa yang tunjuk aku camner nak guna sistem, ape yang nak kene buat, cemane nak handle customer. Cemane nak keep track record yang ade. Ape yang nak kene update. Kene alert ngan ape yang bos assign kat kite. Fuuuh memang kerje HelpDesk ni tough giler. Sebab otak aku push abes ape yang nak kene belajar.hahaaa!!

Arini die soh aku jawab call je. Esok die soh aku jaga email dan handle email yang masuk. Lusa pulak die soh aku buat dua-dua bai..Jaga email dan jaga customer. Memang betol tough laa. Dah laa semalam aku yang kene marah sebab ape tah. Tapi ape leh buat. Die customer maaa..customer always right. Terima jelah ape yang dorang marah. Dah adat jadi vendor. Kompom disalahkan..takpe, esok aku akan buat tugas baru. Hope jalan ngan baik.huhuu aku dah ngantuk laa nak tido. Nanti kite bercerita lagi. Orait ciaw....

0 comments: